retail management - 10 år
För 10 år sedan skrevs de första studenterna in på kandidatprogrammet i Retail Management vid Handelshögskolan – ett program som skapats i nära samarbete med detaljhandeln. Det blev startskottet för Center for Retailing som genom akademisk utbildning och forskning syftar till att stärka svenska handelsföretags konkurrenskraft.
För att uppmärksamma detta bjuder vi in till en inspirerande eftermiddag med den senaste forskningen, framtidsspanande branschpaneler, tårta och mingel.
registreringen har nu stängt
Vänligen kontakta Karl Strelis om du har några frågor.
Tel: 08-736 97 40
E-post: karl.strelis@hhs.se
tid och plats
Datum: Torsdagen 27 september 2018
Tid: kl. 14:00-18:00
Plats: Handelshögskolan i Stockholm, Sveavägen 65, Atriet & Aulan
Program
14:00-15:15 Tillbaka till framtiden, akt 1
Välkommen! Lars Strannegård, rektor Handelshögskolan.
Center for Retailing och Retail Management-programmet: Ett kunskapsnav för branschen. Sara Rosengren, chef Center for Retailing.
Forskarspaning I: 20 års e-handelsforskning på 10 minuter. Fredrik Lange, forskare och chef Retail Management-programmet.
Panelsamtal om framtidens dagligvaruhandel: Erbjudanden och format. Klas Balkow, VD Axfood, Magnus Johansson, VD Coop, Per Strömberg, VD Ica-gruppen.
15:15-15:45 Födelsedagstårta
15:45-17:00 Tillbaka till framtiden, akt 2
Forskarspaning II: Att bygga kundrelationer genom co-creation. Karina Liljedal, forskare Center for Retailing.
Panelsamtal om framtidens kundmöten: Människor och robotar. Eva Listi, IT-Chef Systembolaget, Mikael Kjellman, VD SkinCity, Magnus Söderlund, professor Handelshögskolan.
Forskarspaning III: Influencers, framtidens handlare? Jonas Colliander forskare Center for Retailing.
Panelsamtal om framtidens sällanköpshandel: Konsumtion och hållbarhet. Mette Morsing, professor Handelshögskolan, Kerem Yazgan, Kommunikations- och hållbarhetschef, Axel Johnson.