CFR Early Insights 16 november
18 oktober, 2016
Det talas mycket om detaljhandelns digitalisering och vilka förändringar den
kan komma att innebära. Ett område där förändringen påbörjats
är inom co-creation där företag arbetar tillsammans med sina konsumenter för
att exempelvis skapa nya produkter och tjänster.
Den sextonde november berättar CFR:s Karina T. Liljedal om det senaste inom såväl internationell forskning om co-creation som egna studier kring konsumenters reaktioner på co-creation. Studierna visar hur co-creation inte bara kan användas i innovationssyfte, utan också för att bygga varumärke och
lönsamhet.
Seminariet avslutas med en frågestund och gemensam diskussion om vilka de
huvudsakliga utmaningarna med co-creationarbetet i detaljhandeln är.
Tid: 16 november, kl. 08.30-09.30. Kaffe och lättare frukost serveras från 08.00.
Plats: Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm, Saltmätargatan 13
Endast inbjudna.