Go to main navigation Navigation menu Skip navigation Home page Search

Världens mest framstående marknadsföringsforskare gästar Handelshögskolan

Imorgon den 9 maj står Handelshögskolan i Stockholms Center for Retailing värd för konferensen Shopper Marketing and Pricing Conference.

Konferensen gästas av världens främsta marknadsföringsforskare däribland V. Kumar, Kusum Ailawadi, och Dhruv Grewal influgna från USA.

Konferensen är en mötesplats för kunskapsutbyte mellan forskare och ledande representanter för den svenska detaljhandelsbranschen. Den utgör ett led i Handelshögskolans strategiska satsning på forskning och undervisning inom detaljhandel.

Temat för dagen är det föränderliga detaljhandelslandskapet. Bland talarna märks V. Kumar, professor vid Georgia State University, som nyligen blivit utsedd till ’Marketing Legend’ och är nytillträdd redaktör för ‘Journal of Marketing’ den främsta tidskriften inom marknadsföring, men också ledande befattningshavare inom den svenska detaljhandeln.

Under konferensen lanseras boken ’Shopper Marketing: The Role of In-Store Marketing’ författad av Dhruv Grewal och Anne L. Roggeveen båda professorer vid Babson College samt Jens Nordfält vid Center for Retailing, Handelshögskolan i Stockholm.

Handelshögskolan växlar upp detaljhandelssatsningen
Center for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan i Stockholm har funnits sedan 2008. Centret bedriver forskning och utbildning inom detaljhandel i nära samarbete med detaljhandelsbranschen.

− Konferensen är en del i Handelshögskolans satsning på detaljhandel. Vi bygger ett mycket värdefullt forskarnätverk med amerikanska universitet som ytterligare breddar den stora kunskapsbas som Center for Retailing vid Handelshögskolan byggt upp under en lång tid, säger Jens Nordfält.

Vid intresse att delta i konferensen och få möjlighet att intervjua deltagarna kontakta Hanna Flodmark. Programmet för fredagens konferens och mer information om talarna hittar du här:
http://www.hhs.se/CFR/Pages/Shopper_Marketing_Pricing_Conference.aspx


För ytterligare information, kontakta:
Jens Nordfält, chef för Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm
jens.nordfalt@hhs.se, 070-680 43 18

Hanna Flodmark, kommunikationschef vid Handelshögskolan i Stockholm
hanna.flodmark@hhs.se, 070-689 90 15

SSE