Stort genomslag för Handelshögskolans tävling i sociala medier
#handels24 är en tävling dit 22 tjejer blev utvalda att delta. Under ett intensivt dygn genomförde de 100 olika uppdrag som de dokumenterade i sina egna sociala medier. Tävlingen syftar till att få fler tjejer att upptäcka alla de möjligheter en utbildning på Handelshögskolan medför, något de två vinnarna intygade:
− Nu har jag fått ett ansikte på de som går här. Det är så otroligt många trevliga och ambitiösa människor som studerar på Handels. Allting är ett snäpp bättre än vad jag trodde, säger Antonia Alan.
− Handels är en mer kreativ plats än vad jag tänkt mig. Att få ta del av all entreprenörskap och alla idéer har varit fantastiskt kul. Det är inte bara bank- och siffermänniskor som går här. Det är en plats för alla, säger Denise Nisell.
Tävlingen kommer bli ett återkommande inslag framöver. Hanna Flodmark, kommunikationschef vid Handelshögskolan intygar att utfallet av #handels24 har varit över förväntan.
− Jag är så imponerad av alla deltagare. Vissa har enbart sovit två timmar i natt. Hundratals inlägg har spridits i sociala medier vilket kommer bidra till en mer mångfacetterad bild av Handels.
Hur tävlingen avspeglar sig i ansökningarna kommer visa sig efter den 15 april, vilket är sista ansökningsdag till universitet och högskolor.
Se alla kreativa inlägg under #handels24 på Tagboard.
För mer information, kontakta gärna:
Katarina Hägg, ansvarig för externa relationer vid Handelshögskolan
katarina.hagg@hhs.se
070-439 93 41