Tre nya professorer utsedda vid Handelshögskolan
De nya professorernas titlar och forskningsområden:
Robin Teigland, professor i företagsekonomi, särskilt strategic information systems management. Robins Teiglands forskningsintressen ligger i skärningspunkten mellan strategi, teknik, innovation och entreprenörskap. Framför allt fokuserar hon på hur internet, sociala medier, kryptovalutor, och annan ny teknik såsom blockkedjor och 3D-skrivare möjliggör för självorganiserande grupper att skapa värde utanför ett företags traditionella gränser samt att utmana långvariga institutionella strukturer.
Här kan du läsa mer om Robin Teigland
Hans Kjellberg, professor i företagsekonomi, särskilt marknadsföring.
Hans Kjellbergs forskning kretsar kring hur marknader förändras och hur olika aktörers strategiska initiativ kan påverka marknaders utveckling, t.ex. marknadsföringens praktiska betydelse för sådana processer. Han studerar särskilt interaktionen mellan konkreta aktiviteter som formar individuella ekonomiska utbyten, hur regler och normer skapas för och påverkar sådana utbyten, samt hur dessa utbyten avbildas som marknader.
Här kan du läsa mer om Hans Kjellberg
Magnus Mähring, professor i företagsekonomi, särskilt information management.
Magnus Mährings forskning är inriktad på transformationsprocesser som rör informationsteknologi (IT) i och mellan organisationer, inklusive digitalisering av processer, produkter, och tjänster i privat och offentlig sektor.
Här kan du läsa mer om Magnus Mähring
De nya professorerna installeras vid en högtidlig ceremoni i Stockholms Stadshus den 21 maj, 2016.
För mer information, kontakta:
Katarina Hägg, chef för Externa relationer vid Handelshögskolan i Stockholm
katarina.hagg@hhs.se
070-439 93 41