Go to main navigation Navigation menu Skip navigation Home page Search

Kandidatprogrammet i Retail Management ges på engelska

För första gången i Handelshögskolans historia kan vi nu erbjuda ett kandidatprogram på engelska. Från och med hösten 2018 öppnar Kandidatprogrammet i Retail Management för studenter från hela världen och därmed tas ytterligare ett steg i processen att internationalisera Handelshögskolan.

Den svenska detaljhandeln är en bransch med stora internationella framgångar och som driver en ansenlig del av den nordiska ekonomin. De globala framgångarna gör det attraktivt att studera retail management i Sverige även för studenter utanför Sverige.

− Internationaliseringen ska stärka svensk detaljhandel genom att möjliggöra en mer mångfacetterad rekryteringsbas, säger Sara Rosengren, professor och chef för Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm.


Fotograf: Juliana Wiklund.

Kandidatprogrammet i Retail Management är en treårig spetsutbildning med inriktning mot detaljhandel. Programmet är framtaget i nära samarbete med näringslivet och finansieras till stor del av den svenska retailindustrin.

Handelshögskolans kandidatprogram i Retail Management är ett av få akademiska utbildningsprogram i världen där företag, studenter och fakultet integreras i programmets pedagogik. Genom så kallade "Retailklubbar" skapas ett fördjupat och kontinuerligt samarbete mellan företag i branschen, studenterna vid programmet och Handelshögskolans fakultet. Klubbarna utgör dessutom en kraftfull rekryteringsplattform för företagen.

För mer information, kontakta:
Sara Rosengren, professor och chef för Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm
E-post: sara.rosengren@hhs.se
Mobil: 070-497 00 40

Fredrik Lange, ekonomie doktor och chef för Kandidatprogrammet i Retail Management vid Handelshögskolan i Stockholm
E-post: fredrik.lange@hhs.se
Mobil: 070-834 19 85

Om Center for Retailing

Center for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan i Stockholm syftar till att genom undervisning och forskning stärka svenska handelsföretags konkurrenskraft. Målet är att vara ett ledande, akademiskt baserat detaljhandelscentrum i Europa. I detta ligger att vara ett föredöme vad gäller integration av företagsproblem i såväl undervisning som forskning.